duminică, 5 iulie 2015

Am căutat să-ţi apăr chipul



Am căutat să-ţi apăr chipul de tristeţea anilor
Ca să mi-l pun cu grijă într-un cui ca o icoană,
Să mă rog la el cînd nu e soare afară
Să răsară şi să-ţi aprindă părul .....
Ca să mă cerţi din nou şi să-te-ntreb ...
Unde mergem, ţi-e frig, ori ţi-e mai bine? .....
Buclele pe obraji, ca rădăcina viţelor de vie
Buzele sînt vin vechi pentru anemie-doctorie!
Vino pe la mine să-mi pui sufletul la loc
Ca să agăţ de bucurie afară,
Să nu-ţi prefaci pentru mine unghiile în ghiare
Zidit într-o cameră ştii ce înseamnă?
Luna, cap de păpuşă spart, zăpada, mucegai peste stradă
Un cal muribund, cîntă trist .......
Un beţiv care dă de pomană unui copil,
Surîs tragic al unui om ce piere,
Şi ochii tăi prea mari pentru ai mei, buzele prea reci.
Tot ce-mi doresc e o fereastră, în camera mea fără ferestre
Iar pentru mîinele infinit, rog restul feminităţii
Să ma dezlege
De farmecul descîntecului tău.
Nu cred, dar sper .....

1979 - 1980




Niciun comentariu: